شنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۵ - ۰۷:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین‌: رهبران کشور‌های لاتینی زبان (ایبرو-امریکن) بیانیه پایانی اجلاس مونته ویدئو را به مخالفت با احداث دیوار حائل آمریکا در مرز مکزیک اختصاص خواهند داد.

به نوشته ال موندو،در شانزدهمین اجلاس کشورهای ایبرو-امریکن که در مونته ویدئو به مدت 3 روز برگزار میشود، روسای 12 کشور لاتینی شرکت خواهند کرد.

‌در سند بیانیه نهایی اجلاس ایبرو-امریکن‌ها که از هم اکنون مورد تایید وزرای امور خارجه کشور‌های عضو قرار گرفته،روسای دولت کشور‌های لاتینی(اسپانیا،پرتغال وکشور‌های آمریکای جنوبی) ساخت دیوار حائل در مرز مکزیک را اقدامی‌ خلاف عرف بین‌الملل و مغایر با روابط دوستانه میان ملت‌های جهان دانسته‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده‌است:"ساخت این دیوار نه تنها کاهش مهاجرت‌های غیر قانونی را درپی نخواهد آورد که باعث خواهد شد تا گروه‌های قاچاق انسان با به خطر انداختن بیشتر جان مهاجران اقدام به نقل وانتقال غیر قانونی  انسان‌ها بکنند.

رهبران ابرو-امریکن همچنین ساخت دیوار حائل از سوی ایالات متحده آمریکا را اقدامی یک جانبه و خلاف روح درک متقابل دانسته‌اند.

در بیانیه ایبرو-امریکن ها  از ایالات متحده درخواست شده تا قوانین خود را در ارتباط با مهاجران کشور‌های خارجی اصلاح کند و قوانینی را جهت استخدام فصلی مهاجران به اجرا بگذارد.

بر اساس مصوبه کنگره ایالات متحده دیوار حائل آمریکا در مرز این کشور با مکزیک به طول 1125 کیلومتر کشیده خواهد شد.

کد خبر 7258

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز